Povolit středovou matku jenž drží homokloub v těhlici a povolit kolo
naklepnem těhlici na tlumič zajistíme šroubem dále nasunem homokloub dále nandáme do ramene spodní čep ten zajistíme a utáhnem šrouby dále nandáme a utáhnem čep řízení dále nandáme a zajistíme brzdový kotouč dále nandáme a utáhnem komplet brzdič dále nacvaknem elektrické konektory a kablíky uchytíme do držáků na tlumiči dále nasadíme kolo utáhnem a pustíme z heveru na zem a nakonec utáhnem středovou matku kola
závěrem dodávám že je dobré si očistit a grafitovou vazelínou si namazat veškeré šroubové spoje aby se nám to příště lépe rozebíralo :idea: :thumb:
poté zvednout auto a podložit tak aby na nás nepadlo a sundat kolo
vycvaknem elektrické konektory od abs a čidla opotřebení brzdovejch destiček a příslušné kablíky vycvaknem s držáků na tlumiči
dále povolíme dva šrouby a sundáme komplet brzdič
poté povolíme zajištovací šroubek a sundáme brzdovej kotouč
ted si povolíme a stáhnem s těhlice čep řízení
dále si povolíme a vyklepneme šroub jenž drží v těhlici přední tlumič
dále si v samotném rameni povolíme 3ks šroubů jenž drží spodní čep a vytáhnem z ramene
ted je třeba sklepnout tlumič s těhlice,vyndat s těhlice homokloub a pak de těhlice ven
ted je třeba s těhlice vylisovat náboj -dáváme s pozor abychom nepoškodily abs kroužek
dále vycvaknem s těhlice zajištovací ségrovku a vylisujem samotné ložisko
vnitřek v těhlici důkladně ošmirglujem poté očistíme a máznem vazelínou a nalisujem nové ložisko :idea: nikdy nepoužíváme kladivo a nelisujem ložisko za vnitřní kroužek došlo by k jeho zničení :!: :!: k uplnému zatlačení do těhlice použijem nejlépe staré ložisko nebo přípravek o stejném venkovním průměru jako má nové ložisko :idea: po nalisování ložisko zajistíme ségrovkou :idea:
ted si vemem náboj a pokud na něm zustal vnitřní kroužek ložiska musíme jej stáhnout pokud není stahovák je třeba si nák poradit já si do kroužku vybrousím hlubší drážku a pak ostrým majzlíkem do tý vybroušený drážky majznu tak až ložisko v tom místě praskne pak to de v pohodě stáhnout :idea: opět dáváme pozor abychom si neponičili abs kroužek
poté si máznem vazelínou vnitřek ložiska a nalisujem do něj náboj -tady opět pozor :!: je třeba si ten vnitřní kroužek ložiska ze spoda podložit :!: :!: přípravkem,trubkou já používám oříšek z velké gola sady pokud to neuděláte a bude to to lisovat napřímo výrazně zkrátíte životnost ložiska či ho přímo zničíte :x
po nalisování je třeba vrátit těhlici do vozuvýměna ložiska předního kola octávie I
Moderátor: Moderátor návodů
Přejít na
- Autoservisy, kterým se obloukem vyhýbat
- Návody - Manuály - Technika
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Technický koutek
- Autíčka
- ↳ Omega
- ↳ Omega A
- ↳ Omega B
- ↳ Astra
- ↳ Astra F
- ↳ Astra G
- ↳ Astra H
- ↳ Astra J
- ↳ Astra K
- ↳ Corsa
- ↳ Corsa A
- ↳ Corsa B
- ↳ Corsa C
- ↳ Corsa D
- ↳ Corsa E
- ↳ Corsa OPC
- ↳ Vectra
- ↳ Vectra A
- ↳ Vectra B
- ↳ Vectra C
- ↳ Zafira
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer C
- ↳ A jiné letadla ...
- ↳ Škoda
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Oktavia
- ↳ Fabie
- ↳ Felicie
- ↳ Favorit
- ↳ Citroën
- ↳ Insignia
- ↳ Insignia A
- ↳ Insignia B
- ↳ Adam
- ↳ Adam
- ↳ Agila
- ↳ Agila A
- ↳ Agila B
- ↳ Ampera
- ↳ Ampera
- ↳ Antara
- ↳ Antara
- ↳ Campo
- ↳ Campo
- ↳ Cascada
- ↳ Cascada
- ↳ Combo
- ↳ Opel Kadett E Combo
- ↳ Combo B
- ↳ Combo C
- ↳ Combo D
- ↳ Combo E
- ↳ Crossland X
- ↳ Crossland X
- ↳ Frontera
- ↳ Frontera A
- ↳ Frontera B
- ↳ Frontera Sport RS
- ↳ Grandland X
- ↳ Grandland X
- ↳ Meriva
- ↳ Meriva A
- ↳ Meriva B
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka X
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey RS
- ↳ Movano
- ↳ Movano A
- ↳ Movano B
- ↳ Signum
- ↳ Signum
- ↳ Tigra
- ↳ Tigra A
- ↳ Tigra TwinTop
- ↳ Vivaro
- ↳ Vivaro A
- ↳ Vivaro B
- ↳ Vivaro C
- ↳ Ascona
- ↳ Ascona A
- ↳ Ascona B
- ↳ Ascona C
- ↳ Calibra
- ↳ Calibra
- ↳ Kadett
- ↳ Kadett I
- ↳ Kadett A
- ↳ Kadett B
- ↳ Kadett C
- ↳ Kadett D
- ↳ Kadett E
- ↳ Manta
- ↳ Manta A
- ↳ Manta B
- ↳ Monza
- ↳ Monza A1
- ↳ Monza A2
- ↳ Rekord
- ↳ Olympia Rekord
- ↳ Rekord P I
- ↳ Rekord P II
- ↳ Rekord A
- ↳ Rekord B
- ↳ Rekord C
- ↳ Rekord D
- ↳ Rekord E
- ↳ Senator
- ↳ Senator A
- ↳ Senator B
- ↳ Sintra
- ↳ Sintra
- ↳ Speedster
- ↳ Speedster