Výměna lanovodů ruční brzdy octávie 1- bubnové brzdy
Napsal: ned 31. bře 2019 18:21:10
posunout sedadlo řidiče a spolujezdce co nejvíc dopředu
vzadu otevřem popelník vyjmeme ho ven pod nim povolíme oba torxi co drží ten plast ted pokud máme loketní opěrku je třeba jí demontovat
vycvakneme z ní kryt a povolíme zajištovací šroub loketku dáme stranou a vyháknem ten středovej plast,odpojíme zásuvku zapalovače a dáme stranou ted si co to de povolíme štelovací matku ruční brzdy a oba lanovody vyháknem z té misky ted si povolíme šrouby u zadních kol zvednem obě zadní kola podložíme a zajistíme tak aby na nás auto nespadlo sundáme obě kola ted si pod autem odjistíme oba lanovody sou zaháklé v drátové sponě a nasunuté ve vodící trubce tady nastává problém lanovod nejde vytáhnout z trubky protože ten hliníkový konec lanovodu dokonale zarezne ve vodící trubce
řešil sem to vytažením obou vodících trubek lanka ruční brzdy ven z vozu -sou nasunutý v gumové průchodce nad tepelným štítem výfuku a zacvaklý v plastovém tržáku dou ven poměrně v klidu akorát ten plastovej držák většinou praskne má svá léta ted sem usek oba lanovody u těch trubek vzal to do svěráku a ty hliníkový koncovky odvrtal vyndal sem zbytek lanka z trubky a obě trubky očistil a natřel barvou od Alkytonu
ted je třeba schodit oba brzdový bubny
povolíme zajištovací šroub ted si plochým šroubovákem přez závit kolového šroubu nahmátnem klínek samostavu a vysunem směrem vzhůru
tím se stáhnou brzdové pakny a buben de stáhnout dolů z klíče vyháknem lanovody a vytáhnem je ven ze zadu je to většinou taky dobře zarezlý a je třeba to vydolovat silou ted si celej vnitřek očistíme -já to vystříkal čističem brzd
vemem nový lanovody nejdřív ho nasunem k zadním brzdovým paknám a zaháknem do klíče
tu těsnící gumu co se ze zadu opírá o štít sem vyplnil mazivem ted je třeba zajistit lanovod -originál to drží jistící plech pokud neni nebo pokud urezli či sou nák poškožený ty dvě závitové tyčky stačí nám umělohmotná stahovací páska
lanovod natlačíme tak aby ta guma co nejvíc těsnila a zajistíme ho k nápravě
dále vemem obě vodící trubky a namontujem zpět pod auto
protáhneme trubkou oba lanovody a uvnitř vozu naháknem do misky viz foto: ted si zespoda oba lanovody zajistíme proti prověšení a vodící trubku nacvaknem do držáku pokud je prasklý přitáhnem ho k držáku umělohmotnou páskou očistíme oba zadní náboje
ted je třeba namontovat oba brzdové bubny
pokud mají uvnitř hranu zbrousíme jí flexou a buben zevnitř odmastíme
než buben nasadíme nastavíme klínek samostavu zadní brzdy tak aby šel buben kapku hůř nasadit a pakny při otáčení bubnu zlehka škrtali po nastavení a nasazení oba bubny zajistíme šroubem
ted si párkrát sešlápnem brzdový pedál a pootočíme zadními koly
ted si seřídíme krok ruční brzdy po seřízení zkontrolujem zda se zadní kola zlehka otáčí a nedrhnou
pokud je vše o.k. namontujem středový plast,loketní opěrku a popelník
dále namontujem obě kola,sundáme z heveru a vítězíme
vzadu otevřem popelník vyjmeme ho ven pod nim povolíme oba torxi co drží ten plast ted pokud máme loketní opěrku je třeba jí demontovat
vycvakneme z ní kryt a povolíme zajištovací šroub loketku dáme stranou a vyháknem ten středovej plast,odpojíme zásuvku zapalovače a dáme stranou ted si co to de povolíme štelovací matku ruční brzdy a oba lanovody vyháknem z té misky ted si povolíme šrouby u zadních kol zvednem obě zadní kola podložíme a zajistíme tak aby na nás auto nespadlo sundáme obě kola ted si pod autem odjistíme oba lanovody sou zaháklé v drátové sponě a nasunuté ve vodící trubce tady nastává problém lanovod nejde vytáhnout z trubky protože ten hliníkový konec lanovodu dokonale zarezne ve vodící trubce
řešil sem to vytažením obou vodících trubek lanka ruční brzdy ven z vozu -sou nasunutý v gumové průchodce nad tepelným štítem výfuku a zacvaklý v plastovém tržáku dou ven poměrně v klidu akorát ten plastovej držák většinou praskne má svá léta ted sem usek oba lanovody u těch trubek vzal to do svěráku a ty hliníkový koncovky odvrtal vyndal sem zbytek lanka z trubky a obě trubky očistil a natřel barvou od Alkytonu
ted je třeba schodit oba brzdový bubny
povolíme zajištovací šroub ted si plochým šroubovákem přez závit kolového šroubu nahmátnem klínek samostavu a vysunem směrem vzhůru
tím se stáhnou brzdové pakny a buben de stáhnout dolů z klíče vyháknem lanovody a vytáhnem je ven ze zadu je to většinou taky dobře zarezlý a je třeba to vydolovat silou ted si celej vnitřek očistíme -já to vystříkal čističem brzd
vemem nový lanovody nejdřív ho nasunem k zadním brzdovým paknám a zaháknem do klíče
tu těsnící gumu co se ze zadu opírá o štít sem vyplnil mazivem ted je třeba zajistit lanovod -originál to drží jistící plech pokud neni nebo pokud urezli či sou nák poškožený ty dvě závitové tyčky stačí nám umělohmotná stahovací páska
lanovod natlačíme tak aby ta guma co nejvíc těsnila a zajistíme ho k nápravě
dále vemem obě vodící trubky a namontujem zpět pod auto
protáhneme trubkou oba lanovody a uvnitř vozu naháknem do misky viz foto: ted si zespoda oba lanovody zajistíme proti prověšení a vodící trubku nacvaknem do držáku pokud je prasklý přitáhnem ho k držáku umělohmotnou páskou očistíme oba zadní náboje
ted je třeba namontovat oba brzdové bubny
pokud mají uvnitř hranu zbrousíme jí flexou a buben zevnitř odmastíme
než buben nasadíme nastavíme klínek samostavu zadní brzdy tak aby šel buben kapku hůř nasadit a pakny při otáčení bubnu zlehka škrtali po nastavení a nasazení oba bubny zajistíme šroubem
ted si párkrát sešlápnem brzdový pedál a pootočíme zadními koly
ted si seřídíme krok ruční brzdy po seřízení zkontrolujem zda se zadní kola zlehka otáčí a nedrhnou
pokud je vše o.k. namontujem středový plast,loketní opěrku a popelník
dále namontujem obě kola,sundáme z heveru a vítězíme