Výměna čidla teploty škoda fábie 1,2 HTP
Moderátor: Moderátor návodů
-
- Moderátor
-
Žvanil
- Příspěvky: 322
- Registrován: stř 20. úno 2019 21:03:35
- Bydliště: západ čech
- Pohlaví:
Výměna čidla teploty škoda fábie 1,2 HTP
otevřít kapotu motoru vycvaknout hadici od filtrboxu
vycvaknout konektor z čidla teploty vycvaknem plastovou sponu,a vytáhnem čidlo ven,součástí čidla je těsnící gumička která občas zůstane uvnitř tak jí též vyndáme
poté vemem nové čidlo,nové těsnění a namontujem do vozu,čidlo zajistíme plastovou sponou nacvaknem na čidlo konektor ted jen namontovat plastový dekl motoru,nacvaknout do nej z boku obě podtlakové hadičky,nacvaknout dekl na motor a nacvaknout hadici k filtrboxu,
dále dolejem nemrznoucí směs která nám při výměně utekla a máme hotovo
nakonec pokud máme Vag smažem chyby v ŘJ
závěrem dodávám že je dobré výměnu provádět na studeném motoru aby nedošlo k popálení horkou vodou i když pokud ste šikovní a rychlí de to vyměnit i těsně po jízdě
ted si vycvaknem celej ten vrchní plastovej kryt,je třeba kapku zabrat je to tam nacvaklí přez gumové průchodky na kovových trnech
po vycvaknutí si z levého boku odpojíme obě hadice a dekl dáme stranou
čidlo teploty najdem z boku na levé straně motoru
povolíme si víko na nádobce s chladící kapalinou a necháme ujít tlak vycvaknout konektor z čidla teploty vycvaknem plastovou sponu,a vytáhnem čidlo ven,součástí čidla je těsnící gumička která občas zůstane uvnitř tak jí též vyndáme
poté vemem nové čidlo,nové těsnění a namontujem do vozu,čidlo zajistíme plastovou sponou nacvaknem na čidlo konektor ted jen namontovat plastový dekl motoru,nacvaknout do nej z boku obě podtlakové hadičky,nacvaknout dekl na motor a nacvaknout hadici k filtrboxu,
dále dolejem nemrznoucí směs která nám při výměně utekla a máme hotovo
nakonec pokud máme Vag smažem chyby v ŘJ
závěrem dodávám že je dobré výměnu provádět na studeném motoru aby nedošlo k popálení horkou vodou i když pokud ste šikovní a rychlí de to vyměnit i těsně po jízdě
Re: Výměna čidla teploty škoda fábie 1,2 HTP
Ahoj. Omlouvám se za reakci na dosti OT článek, ale co vše může způsobovat vadné nebo netěsnící čidlo teploty chladící kapaliny v motoru ? (viz tvůj příspěvek).
Mne tam před půl rokem začala ukapávat růžovka (chladící kapalina) a po jízdě když je voda horká tak po jemném dotyku na čidlo vystříkne voda z okolí čidla. Což o to, je tam svorka a tak to není tak zlé (i když závada to je), ale letos v zimě mne začalo zlobit startování. Prostě motor nejde naskočit, a povede se to až asi po pátém startu.
Vyměnil jsem svíčky, zapalovací cívky, lambda sondu (ksyl.) protože hlásila chybu, baterii a stále to samé. Když je -10°C tak to startuje na první dobrou po první jiskře a jedu, ale jakmile se během dne oteplí a na parkovišti je třeba i +18°C na sluníčku, tak to nechce startovat a jen to bublá.
Známý říkal, že to může být ještě plno dalších věcí jako vadný nebo ucpaný palivový filtr, podpálené ventily, vadné vstřikovače apod., ale povídal, že u HTP se často ve spojení se špatnými starty povídá o vadě čidla chladící kapaliny u motoru.
Máte s tímto zkušenosti ?
Děkuji, a omlouvám se za dotaz.
RM.
Mne tam před půl rokem začala ukapávat růžovka (chladící kapalina) a po jízdě když je voda horká tak po jemném dotyku na čidlo vystříkne voda z okolí čidla. Což o to, je tam svorka a tak to není tak zlé (i když závada to je), ale letos v zimě mne začalo zlobit startování. Prostě motor nejde naskočit, a povede se to až asi po pátém startu.
Vyměnil jsem svíčky, zapalovací cívky, lambda sondu (ksyl.) protože hlásila chybu, baterii a stále to samé. Když je -10°C tak to startuje na první dobrou po první jiskře a jedu, ale jakmile se během dne oteplí a na parkovišti je třeba i +18°C na sluníčku, tak to nechce startovat a jen to bublá.
Známý říkal, že to může být ještě plno dalších věcí jako vadný nebo ucpaný palivový filtr, podpálené ventily, vadné vstřikovače apod., ale povídal, že u HTP se často ve spojení se špatnými starty povídá o vadě čidla chladící kapaliny u motoru.
Máte s tímto zkušenosti ?
Děkuji, a omlouvám se za dotaz.
RM.
-
- Moderátor
-
Žvanil
- Příspěvky: 322
- Registrován: stř 20. úno 2019 21:03:35
- Bydliště: západ čech
- Pohlaví:
Re: Výměna čidla teploty škoda fábie 1,2 HTP
čidlo teploty má na startování poměrně velkej vliv a je docela běžný že nevydrží věčně
dává do řj info o teplotě motoru a řj motoru dle toho upraví podmínky pro start
koupil bych nové i těsněním které ti stejně nedrží a je otázkou kdy to poteče furt
cidlo výrobce hella,facet,nebo jiný renomovaný výrobce
dále bych vyčistil a nastavil klapku jak na to najdeš zde v návodech
pokud si nikdy neměnil palivový filtr tak nepřemejšlet vyměnit
podpálený ventili netypuju ty se projevujou jinak
dává do řj info o teplotě motoru a řj motoru dle toho upraví podmínky pro start
koupil bych nové i těsněním které ti stejně nedrží a je otázkou kdy to poteče furt
cidlo výrobce hella,facet,nebo jiný renomovaný výrobce
dále bych vyčistil a nastavil klapku jak na to najdeš zde v návodech
pokud si nikdy neměnil palivový filtr tak nepřemejšlet vyměnit
podpálený ventili netypuju ty se projevujou jinak
Re: Výměna čidla teploty škoda fábie 1,2 HTP
Děkuji za Vaší radu...p.s. píše: ↑pon 14. bře 2022 19:03:11čidlo teploty má na startování poměrně velkej vliv a je docela běžný že nevydrží věčně
dává do řj info o teplotě motoru a řj motoru dle toho upraví podmínky pro start
koupil bych nové i těsněním které ti stejně nedrží a je otázkou kdy to poteče furt
cidlo výrobce hella,facet,nebo jiný renomovaný výrobce
dále bych vyčistil a nastavil klapku jak na to najdeš zde v návodech
pokud si nikdy neměnil palivový filtr tak nepřemejšlet vyměnit
podpálený ventili netypuju ty se projevujou jinak
Hned v úterý 15.3. jsem objednal čidlo teploty vody a v pátek dorazilo, vyměnil jsem jen včetně těsnění (bylo uplně zapadlé takže to opravdu netěsnilo), chybné hlášky jsem vymazal a po 3 dnech zase špatný start a pár minut na to vyskočila zase oranžová kontrolka motoru. Bylo to opět ze teplého dne (ráno v -5°C startuje jak po másle, problém je až odpoledne když je teplo a škvaří slunce na kapotu). Jsou to třeba 3 špatné starty kdy se nastartuje a po pár sekundách motor zhasne. Nastartuje se vždy ale nikdy napoprvé. Teplota vody se však ukazuje na 90°C jen tehdy, když dojde ke špatnému startu, když dojde k startu bez problémů, tak ukazuje teplota vody mezi 0 a tak 1/4 na budíku, ale nikdy na 90°C.
Palivový filtr budu také vyměnovat... (někdy)
-
- Moderátor
-
Žvanil
- Příspěvky: 322
- Registrován: stř 20. úno 2019 21:03:35
- Bydliště: západ čech
- Pohlaví:
Re: Výměna čidla teploty škoda fábie 1,2 HTP
Zažil sem fabii který když pralo slunce na kapotu a čelní sklo tak nestartovala problém byl v přistrojové desce neco se tam ohřalo nešel imobilizer nestartovalo to
Ještě bych prohlid svazek kabelu pod baterii a filtrboxem hnil fabie na to trpí
Rozizolovat juknout drat po dratu
Ještě bych prohlid svazek kabelu pod baterii a filtrboxem hnil fabie na to trpí
Rozizolovat juknout drat po dratu
-
- Mlčoch
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned 21. dub 2024 16:44:41
Re: Výměna čidla teploty škoda fábie 1,2 HTP
Měl jsem podobný problém a nenastartovl motor za studena. Na zkoušku jsem sejmul konektor teplotního čidla a nastartoval na poprvé. Za běhu motoru jsem nasadil konektor zpět a motor dále běžel ale za snížených otáček.
Krátce se rozsvítila modrá kontrolka - studený motor která běžně zhasínala až po ujetí nějaké vzdálenosti cca 2-5km. Seženu nové čidlo a vyměním. Nevíte někdo jaké mám naměřit hodnoty toho čidla při teplotě např. 20°C
Krátce se rozsvítila modrá kontrolka - studený motor která běžně zhasínala až po ujetí nějaké vzdálenosti cca 2-5km. Seženu nové čidlo a vyměním. Nevíte někdo jaké mám naměřit hodnoty toho čidla při teplotě např. 20°C