děláno na opl zafira 2.2 DTI
otevřít kapotu motoru a sundat umělohmotnej kryt motoru s nápisem ecotec-3krát torx T30
odpojíme hadičku podtlaku s banky chcípací klapky
ted je třeba sundat samotnou chcípací klapku - 4 torxi E11 nebo lze použít 8ku oříšek
po té co jí povolíme odsunem jí bokem aby nepřekážela
ted s EGRu stáhnem obě hadice a ucpem je 10kou šroubem at nám z nich nekape voda
a EGR odpojíme od elektriky
ted povolíme oba šrouby co drží EGR - torx E11 nebo 8ka oříšek a EGR vyndáme.
pokud by egr nešel ven což se stalo mě je třeba to sundat komplet s deklem výřivejch klapek
jen si vycvaknete tu elektrickou zadní část EGRu aby ste se dostali k vstřikovacím trubkám na čerpadle
ted je třeba sundat všechny vstřikovací trubky u čerpadla je to kapku boj ale de to - plochý klíč 17ka
odpojíme prepadovou hadičku od vstřiků
ted sundáme samotnej dekl výřivejch klapek - 10 torxů E11 nebo 8ka oříšek
ted je třeba vše vyčistit klapky bordel okolo sem nedřív škrabal ven šroubovákem a pak to doladil čističem brzd a hadrem,dekl s toho ten bordel nejdřív důkladně vyškrabem a pak vymejt v technickým benzínu,
EGR ten musí chodit zlehka a při vracení nesmí drhnout -k čištění sem použil technický benzín,čistič brzd i WD spray,hadr a šroubovák
po té co vše očistíme to začnem skládat
pokud máme dáme nová těsnění pokud ne lze použít ty starý pokud nejsou poškozený
až budete dávat EGR doporučuju si tu část co de do toho deklu máznout měděnou vazelínou aby šel příště dobře vyndat
po té co vše složíte
je třeba nastartovat to bude kapku trvat doporučuju si povolit trubky u vstřiků a točit startérem až pude s trubek nafta pak je utáhnout a startovat mělo by to po chvíli chytit
nakonec to načtem počítačem a smáznem chyby a máme hotovo
nakonec můj postřech mě ten egr nešel ven ani boha při pokusu jej demontovat mi praskl dekl výřivejch klapek museli sme sehnat jinej dekl i egr kterej byl stejně mrtvej :cry:
ten egr šel ven až po hodhě hrubý práci s kladivem a majzlíkem :cool: viz foto
proto pokud ten EGR nepude ven je třeba počítat stím že to budete schánět komplet na vrakárně se ten dekl dá sehnat od 500kč :thumb:
čištění EGRu a vířivých klapek u motoru 2.2DTI
Moderátor: Moderátor návodů
Přejít na
- Autoservisy, kterým se obloukem vyhýbat
- Návody - Manuály - Technika
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Technický koutek
- Autíčka
- ↳ Omega
- ↳ Omega A
- ↳ Omega B
- ↳ Astra
- ↳ Astra F
- ↳ Astra G
- ↳ Astra H
- ↳ Astra J
- ↳ Astra K
- ↳ Corsa
- ↳ Corsa A
- ↳ Corsa B
- ↳ Corsa C
- ↳ Corsa D
- ↳ Corsa E
- ↳ Corsa OPC
- ↳ Vectra
- ↳ Vectra A
- ↳ Vectra B
- ↳ Vectra C
- ↳ Zafira
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer C
- ↳ A jiné letadla ...
- ↳ Škoda
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Oktavia
- ↳ Fabie
- ↳ Felicie
- ↳ Favorit
- ↳ Citroën
- ↳ Insignia
- ↳ Insignia A
- ↳ Insignia B
- ↳ Adam
- ↳ Adam
- ↳ Agila
- ↳ Agila A
- ↳ Agila B
- ↳ Ampera
- ↳ Ampera
- ↳ Antara
- ↳ Antara
- ↳ Campo
- ↳ Campo
- ↳ Cascada
- ↳ Cascada
- ↳ Combo
- ↳ Opel Kadett E Combo
- ↳ Combo B
- ↳ Combo C
- ↳ Combo D
- ↳ Combo E
- ↳ Crossland X
- ↳ Crossland X
- ↳ Frontera
- ↳ Frontera A
- ↳ Frontera B
- ↳ Frontera Sport RS
- ↳ Grandland X
- ↳ Grandland X
- ↳ Meriva
- ↳ Meriva A
- ↳ Meriva B
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka X
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey RS
- ↳ Movano
- ↳ Movano A
- ↳ Movano B
- ↳ Signum
- ↳ Signum
- ↳ Tigra
- ↳ Tigra A
- ↳ Tigra TwinTop
- ↳ Vivaro
- ↳ Vivaro A
- ↳ Vivaro B
- ↳ Vivaro C
- ↳ Ascona
- ↳ Ascona A
- ↳ Ascona B
- ↳ Ascona C
- ↳ Calibra
- ↳ Calibra
- ↳ Kadett
- ↳ Kadett I
- ↳ Kadett A
- ↳ Kadett B
- ↳ Kadett C
- ↳ Kadett D
- ↳ Kadett E
- ↳ Manta
- ↳ Manta A
- ↳ Manta B
- ↳ Monza
- ↳ Monza A1
- ↳ Monza A2
- ↳ Rekord
- ↳ Olympia Rekord
- ↳ Rekord P I
- ↳ Rekord P II
- ↳ Rekord A
- ↳ Rekord B
- ↳ Rekord C
- ↳ Rekord D
- ↳ Rekord E
- ↳ Senator
- ↳ Senator A
- ↳ Senator B
- ↳ Sintra
- ↳ Sintra
- ↳ Speedster
- ↳ Speedster