chybový kód P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit High Input  [VYŘEŠENO]

2000-2006
Uživatelský avatar

Autor
tatar
Mlčoch
Mlčoch
Příspěvky: 29
Registrován: stř 27. bře 2019 15:47:37
Bydliště: dálný východ

chybový kód P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit High Input

Příspěvek od tatar » stř 27. bře 2019 15:56:41

chybový kód P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit High Input / (01) - Intermittent

co předcházelo: výměna rozvodů
co následovalo: hned po nastartování "ponorka" s výše zmíněnou chybou

u auta z r.v. 2002 jsem automaticky sáhnul po výměně čidla. Chyba však vůbec nezmizla...
takže jsem to oměřil. 3 dráty: kostra, signál a napájení
(na sundaném konektoru a nastartovaném autě)
kosta + napájení = 5V - OK
kostra + signál = 5V - OK
(na nasazeném konektoru a nastartovaném autě)
kosta + napájení = 5V - OK
kostra + signál = 0 Ohm - chyba, i když jen na obyč multimetru, ale měly by tam nějaké běhat, neběhají.

toto je na starém i novém čidle. Moje doměnka je že profilovaný kroužek běhající na vačce je příliš daleko od čidla - nová rozvodová sada není GM ale INA. Nebo jiné názory? Díky.
Opel Calibra V6
Opel Zafira A 2.2 DTI
Opel Corsa C 1.2i Sport

Uživatelský avatar

Alzafir
Moderátor
Moderátor
Mlčoch
Mlčoch
Příspěvky: 16
Registrován: pát 22. úno 2019 19:51:42
Bydliště: Ostrava
Pohlaví:

Re: chybový kód P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit High Input

Příspěvek od Alzafir » čtv 28. bře 2019 11:20:53

Zkus mi ozřejmit, proč měříš napětí ( to chápu) a pak najednou ohmy? Co tím sleduješ a co čekáš, že uvidíš? Pokud posunu dál moji teorii, co asi chceš zjistit, pak bys potřeboval ručkový ohmmetr a hodně nízké otáčky motoru. Anebo ručkový voltmetr a měřit napětí na komunikačním drátu- signál.
Výstupním signálem snímače jsou obdélníkové impulsy, úměrné délce "profilovaného kroužku". Takže jak už jsem ti na jednom fóru psal, osciloskopem je to bezvadně vidět, pokud bys měl dvoukanálový, můžeš vidět i synchronizaci s klikovkou.
Jiné měření podle mě nemá smysl, nevím, co by se dalo bez osciloskopu vůbec změřit, snad jen to napájení.

Podle mě je ale klíčové tohle:
tatar píše:
stř 27. bře 2019 15:56:41
...
co předcházelo: výměna rozvodů
co následovalo: hned po nastartování "ponorka" s výše zmíněnou chybou...
Já bych znovu zkontroloval rozvody a hlavně nasazení toho "profilovaného kroužku", pokud bys ho posunul (je na to šablona- nevím, jak jsi ho fixoval), pak je tu výsledek, který popisuješ, motor poběřží na oba snímače s chybou vačky.
Jen dodám, že tohle není o chybě samotného snímače polohy vačkové hřídele, je to jen informace jednotky, že nesedí synchronizace s klikovou hřídelí. Impulsy v nesprávný čas = špatné impulsy.
Zafira A Y22DTR, EGR emulátor

Uživatelský avatar

Autor
tatar
Mlčoch
Mlčoch
Příspěvky: 29
Registrován: stř 27. bře 2019 15:47:37
Bydliště: dálný východ

Re: chybový kód P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit High Input

Příspěvek od tatar » pát 29. bře 2019 8:54:06

Ahoj,

nevím jestli si četl vš co jsem v onom vlákně psal. Protože sem psal i to, že rozvod byl posunutý o jeden zub. A zajímavé je to, že toto žádnou chybu nehlásilo!

Příčin mého stavu vidím několik a neobejde se to bez sundání víka ventilů.
a) špatná osová (axiální) vzdálenost profilovaného plechu vůči snímači. Čemuž moc nevěřím, ale možnost to je, protože původní rozvody od GM mají patu zcela jinou než dodané od INA.
b) je možnost, že i nové originální čidlo vykazuje chybu. Čemuž nevěřím i podle hodnot čidla, ale bez osciloskopu...
c) je možnost, že aretace (ano použil jsem rozvodovou aretaci) není jaká má být. A to hned ze dvou důvodů. První je: nesprávný úhel onoho zubu na aretaci, už sem viděl dvě verze - pokud mě paměť neklame tak 55° a 60° bohužel nevím která je správná. A druhá věc je ta, že aretace u vačky, když byla osazena na šroubek tak jak měla být byla axiálně mimo profilovaný plech pro snímač, což vede k polemice na a)

Takže konec pokusům a auto vezu k p. Horáčkovi do Stěžer. Ten to dá dohromady jako vždy a všechno. Pokud byla/je vadná aretační sada tak budu spokojený, nakonec stála asi 600,- czk. A samozřejmě máš naprostou pravdu, že bez osciloskopu to nemám šanci přesně určit.
Opel Calibra V6
Opel Zafira A 2.2 DTI
Opel Corsa C 1.2i Sport

Uživatelský avatar

Colommbo
VIP
VIP
Kecálek
Kecálek
Příspěvky: 128
Registrován: stř 20. úno 2019 21:29:33
Bydliště: úrodné Polabí
Pohlaví:

Re: chybový kód P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit High Input

Příspěvek od Colommbo » pát 29. bře 2019 9:08:01

tatar píše:
stř 27. bře 2019 15:56:41
chybový kód P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit High Input / (01) - Intermittent

co předcházelo: výměna rozvodů
co následovalo: hned po nastartování "ponorka" s výše zmíněnou chybou

u auta z r.v. 2002 jsem automaticky sáhnul po výměně čidla. Chyba však vůbec nezmizla...
takže jsem to oměřil. 3 dráty: kostra, signál a napájení
(na sundaném konektoru a nastartovaném autě)
kosta + napájení = 5V - OK
kostra + signál = 5V - OK
(na nasazeném konektoru a nastartovaném autě)
kosta + napájení = 5V - OK
kostra + signál = 0 Ohm - chyba, i když jen na obyč multimetru, ale měly by tam nějaké běhat, neběhají.

toto je na starém i novém čidle. Moje doměnka je že profilovaný kroužek běhající na vačce je příliš daleko od čidla - nová rozvodová sada není GM ale INA. Nebo jiné názory? Díky.
Pravda, jsem už starší člověk a zrak mi tak dobře neslouží, ale ani s brýlemi žádnou zmínku o rozvodech posunutých o zub opravdu nevidím... :/

Uživatelský avatar

Autor
tatar
Mlčoch
Mlčoch
Příspěvky: 29
Registrován: stř 27. bře 2019 15:47:37
Bydliště: dálný východ

Re: chybový kód P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit High Input

Příspěvek od tatar » pát 29. bře 2019 9:19:41

Colombo: "co jsem v onom vlákně psal" kde "onom" = *.com :ahoj:
Ale když jsi tu... tak buď ty a nebo Kopejda jste dávali do pozornosti právě ten °posun aretace. Všiml sem si ale že Ti rusové to mají u Z12XEP (59kW) a ne u Z12XE (55kW) ví někdo jak to skutečně má být?
Opel Calibra V6
Opel Zafira A 2.2 DTI
Opel Corsa C 1.2i Sport

Uživatelský avatar

Colommbo
VIP
VIP
Kecálek
Kecálek
Příspěvky: 128
Registrován: stř 20. úno 2019 21:29:33
Bydliště: úrodné Polabí
Pohlaví:

Re: chybový kód P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit High Input

Příspěvek od Colommbo » pát 29. bře 2019 9:32:30

Ach so... :napad: Přiznám se bez mučení, že cos psal do vlákna na .com před měsícem, jsem si už přesně nevybavil, ač jsem tam taky přispíval... :o S aretací při výměně rozvodů osobní zkušenost nemám, můj kamoš-mekánik mi mění rozvody bez aretace... :pohoda:

Uživatelský avatar

Alzafir
Moderátor
Moderátor
Mlčoch
Mlčoch
Příspěvky: 16
Registrován: pát 22. úno 2019 19:51:42
Bydliště: Ostrava
Pohlaví:

Re: chybový kód P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit High Input

Příspěvek od Alzafir » pát 29. bře 2019 10:06:09

Vím, že jsi to psal na "comu", i o tom, že to před výměnou nepsalo chybu. Právě proto si myslím, že máš posunutý ten generátor impulsů, profilovaný kroužek, dochází k rozhození časování po elektrické stránce. Z hlavy přesně nevím, jak je to zrovna u tohoto motoru, dělal jsem kdysi nějakou benzínovou Corsu, ale posunout to axiálně snad ani nešlo. Zato posun vůči časování jde velmi dobře, než jsem rozhodil rozvody, vyrobil jsem si z novodurové desky přesnou šablonu na umístění kroužku. Rozvodům se normálně vyhýbám, ne že bych to neuměl, ale spíš kvůli možným následkům, kvalita i značkových dílů...pak to rupne a dohaduj se s majitelem. Proto nemám přípravky.
Že jsi to měl o zub skočené a chybu to nehlásilo, to je určitě zajímavé, asi záleží na kterou stranu je to skočené, kdo ví, jak je program v jednotce postavený.
Jsem zvědav, co zjistí servis. I dva snímače můžou být špatné, to se stává, nemyslím, že to je tento případ.
Zafira A Y22DTR, EGR emulátor

Uživatelský avatar

Autor
tatar
Mlčoch
Mlčoch
Příspěvky: 29
Registrován: stř 27. bře 2019 15:47:37
Bydliště: dálný východ

Re: chybový kód P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit High Input

Příspěvek od tatar » pát 29. bře 2019 11:09:27

no... podle mě je chyba taky v kroužku / nastaveni. Uvidim. Jinak cidla sem vymenil obe a za original. Jak na vacce tak na klice. Aby bylo vse top.
Opel Calibra V6
Opel Zafira A 2.2 DTI
Opel Corsa C 1.2i Sport

Uživatelský avatar

Autor
tatar
Mlčoch
Mlčoch
Příspěvky: 29
Registrován: stř 27. bře 2019 15:47:37
Bydliště: dálný východ

Re: chybový kód P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit High Input

Příspěvek od tatar » stř 03. dub 2019 21:35:03

Tak a je to opraveno, nějaká prkotina, ale p. Horáček ze Stěžer mi odmítl říci co bylo špatně se slovy: i mistr tesař se někdy utne... tak teď nevím jestli to byla pochvala nebo ne :D
Opel Calibra V6
Opel Zafira A 2.2 DTI
Opel Corsa C 1.2i Sport

Uživatelský avatar

san-raal
Hlavní administrátor
Hlavní administrátor
Mlčoch
Mlčoch
Příspěvky: 29
Registrován: ned 17. úno 2019 16:07:29
Pohlaví:
Kontaktovat uživatele:

Re: chybový kód P0340 - Camshaft Position Sensor Circuit High Input  [VYŘEŠENO]

Příspěvek od san-raal » stř 03. dub 2019 21:51:16

No to ti k tý závadě moc neřekl :D Každopádně jsme rádi, že závada je opravená.


Tímto téma považuji za vyřešené.
Have a nice day: your administrátor

Zamčeno Předchozí témaNásledující téma

Zpět na „Corsa C“