Oprava zámku Octavia 2
Napsal: pát 08. bře 2019 17:22:12
po té co vyndáme nefunkční zámek ze dveří se ho pokusíme rozebrat
postup te stejný jak u zámku octávie 1
odjistit pružinu povolit oba šroubky co drží k sobě elektrickou a mechanickou část zámku viz foto: vycvaknem obě umělohmotná zajištění a vyndáme elektrickou část z té mechanické -zůstane to pouze propojené kabelem od mikrospínače co je na mechanické části zámku ted je třeba rozebrat tu elektrickou část zámku,povolíme všechny torxi co drží ten vrchní dekl dekl sundáme uvnitř je tištěný spoj,náká ta umělohmotná táhla a dva motorky ted je otázkou kterej z nich odešel, nebo jen zlobí
vyndáme nejprve ten větší ten ovládá zamykání a odmykání a pokusíme se ho rozebrat
umělohmotné víko motorku je zajištěno kovovými zobáčky,ty odehneme a opatrně sundáme to vrchní víko uvnitř toho víka sou uhlíky -kouknem jestli nejsou sjetý či nák poškozený problém spočívá v zaneseném komutátoru samotného motorku,zanese se uhlíkovým prachem a nechodí jak má
vemem jemný smirek a komutátor očistíme a jehlou proškrábneme drážky komutátoru poté motorek složíme a odskoušíme za pomoci 12V zda točí jak má
pokud točí vyndáme ten druhej motorek,kterej slouží k blokování mechanismu zámku také ho rozeberem a opravíme stejným způsobem jako ten první motorek po té co máme odskoušené oba motorky je třeba celý zámek poskládat,postupujem v klidu a pečlivě aby vše sedlo jak má po složení elektrické části zámku,zkompletujem do sebe mechanickou a elektrickou část zámku,zajistíme šroubky a nacvaknem jistící pružinu ted si vyskoušíme zda je zámek mechanicky funkční,zacvaknem západku a musí jít otevřít jak táhlem pro lanko venkovní kliky tak táhlem pro bovden vnitřní kliky
pokud chodí vyskoušíme si zámek i elektricky
v konektoru piny 1 a 2 - po připojení 12V zámek otevře nebo zavře záleží na polaritě napětí
pokud byste slyšeli jen cvaknutí a nic je třeba nejdřív zámek odblokovat
to má na práci ten druhý motorek je napojen na piny 2 a 7 a opět záleží na polaritě napětí 12V
zámek se dá též vyskoušet tak že ho bez montáže jen napojíme na konektor do dveří vozu a skusíme zda reaguje na zamknutí a odemknutí vozu -je třeba mít při tom zacvaklou západku zámku
pokud zámek chodí jak má máme hotovo a můžem ho namontovat zpět do auta
postup te stejný jak u zámku octávie 1
odjistit pružinu povolit oba šroubky co drží k sobě elektrickou a mechanickou část zámku viz foto: vycvaknem obě umělohmotná zajištění a vyndáme elektrickou část z té mechanické -zůstane to pouze propojené kabelem od mikrospínače co je na mechanické části zámku ted je třeba rozebrat tu elektrickou část zámku,povolíme všechny torxi co drží ten vrchní dekl dekl sundáme uvnitř je tištěný spoj,náká ta umělohmotná táhla a dva motorky ted je otázkou kterej z nich odešel, nebo jen zlobí
vyndáme nejprve ten větší ten ovládá zamykání a odmykání a pokusíme se ho rozebrat
umělohmotné víko motorku je zajištěno kovovými zobáčky,ty odehneme a opatrně sundáme to vrchní víko uvnitř toho víka sou uhlíky -kouknem jestli nejsou sjetý či nák poškozený problém spočívá v zaneseném komutátoru samotného motorku,zanese se uhlíkovým prachem a nechodí jak má
vemem jemný smirek a komutátor očistíme a jehlou proškrábneme drážky komutátoru poté motorek složíme a odskoušíme za pomoci 12V zda točí jak má
pokud točí vyndáme ten druhej motorek,kterej slouží k blokování mechanismu zámku také ho rozeberem a opravíme stejným způsobem jako ten první motorek po té co máme odskoušené oba motorky je třeba celý zámek poskládat,postupujem v klidu a pečlivě aby vše sedlo jak má po složení elektrické části zámku,zkompletujem do sebe mechanickou a elektrickou část zámku,zajistíme šroubky a nacvaknem jistící pružinu ted si vyskoušíme zda je zámek mechanicky funkční,zacvaknem západku a musí jít otevřít jak táhlem pro lanko venkovní kliky tak táhlem pro bovden vnitřní kliky
pokud chodí vyskoušíme si zámek i elektricky
v konektoru piny 1 a 2 - po připojení 12V zámek otevře nebo zavře záleží na polaritě napětí
pokud byste slyšeli jen cvaknutí a nic je třeba nejdřív zámek odblokovat
to má na práci ten druhý motorek je napojen na piny 2 a 7 a opět záleží na polaritě napětí 12V
zámek se dá též vyskoušet tak že ho bez montáže jen napojíme na konektor do dveří vozu a skusíme zda reaguje na zamknutí a odemknutí vozu -je třeba mít při tom zacvaklou západku zámku
pokud zámek chodí jak má máme hotovo a můžem ho namontovat zpět do auta