posunout sedadlo řidiče a spolujezdce co nejvíc dopředu
vzadu otevřem popelník vyjmeme ho ven
pod nim povolíme oba torxi co drží ten plast
ted pokud máme loketní opěrku je třeba jí demontovat
vycvakneme z ní kryt a povolíme zajištovací šroub
loketku dáme stranou a vyháknem ten středovej plast,odpojíme zásuvku zapalovače a dáme stranou
ted si co to de povolíme štelovací matku ruční brzdy a oba lanovody vyháknem z té misky
ted si povolíme šrouby u zadních kol
zvednem obě zadní kola podložíme a zajistíme tak aby na nás auto nespadlo
sundáme obě kola
ted si pod autem odjistíme oba lanovody sou zaháklé v drátové sponě a nasunuté ve vodící trubce
tady nastává problém lanovod nejde vytáhnout z trubky protože ten hliníkový konec lanovodu dokonale zarezne ve vodící trubce
řešil sem to vytažením obou vodících trubek lanka ruční brzdy ven z vozu -sou nasunutý v gumové průchodce nad tepelným štítem výfuku a zacvaklý v plastovém tržáku dou ven poměrně v klidu akorát ten plastovej držák většinou praskne má svá léta
ted sem usek oba lanovody u těch trubek vzal to do svěráku a ty hliníkový koncovky odvrtal
vyndal sem zbytek lanka z trubky a obě trubky očistil a natřel barvou od Alkytonu
ted je třeba schodit oba brzdový bubny
povolíme zajištovací šroub
ted si plochým šroubovákem přez závit kolového šroubu nahmátnem klínek samostavu a vysunem směrem vzhůru
tím se stáhnou brzdové pakny a buben de stáhnout dolů
z klíče vyháknem lanovody a vytáhnem je ven
ze zadu je to většinou taky dobře zarezlý a je třeba to vydolovat silou
ted si celej vnitřek očistíme -já to vystříkal čističem brzd
vemem nový lanovody
nejdřív ho nasunem k zadním brzdovým paknám a zaháknem do klíče
tu těsnící gumu co se ze zadu opírá o štít sem vyplnil mazivem
ted je třeba zajistit lanovod -originál to drží jistící plech pokud neni nebo pokud urezli či sou nák poškožený ty dvě závitové tyčky stačí nám umělohmotná stahovací páska
lanovod natlačíme tak aby ta guma co nejvíc těsnila a zajistíme ho k nápravě
dále vemem obě vodící trubky a namontujem zpět pod auto
protáhneme trubkou oba lanovody a uvnitř vozu naháknem do misky viz foto:
ted si zespoda oba lanovody zajistíme proti prověšení a vodící trubku nacvaknem do držáku pokud je prasklý přitáhnem ho k držáku umělohmotnou páskou
očistíme oba zadní náboje
ted je třeba namontovat oba brzdové bubny
pokud mají uvnitř hranu zbrousíme jí flexou a buben zevnitř odmastíme
než buben nasadíme nastavíme klínek samostavu zadní brzdy tak aby šel buben kapku hůř nasadit a pakny při otáčení bubnu zlehka škrtali
po nastavení a nasazení oba bubny zajistíme šroubem
ted si párkrát sešlápnem brzdový pedál a pootočíme zadními koly
ted si seřídíme krok ruční brzdy
po seřízení zkontrolujem zda se zadní kola zlehka otáčí a nedrhnou
pokud je vše o.k. namontujem středový plast,loketní opěrku a popelník
dále namontujem obě kola,sundáme z heveru a vítězíme
Výměna lanovodů ruční brzdy octávie 1- bubnové brzdy
Moderátor: Moderátor návodů
Přejít na
- Autoservisy, kterým se obloukem vyhýbat
- Návody - Manuály - Technika
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Technický koutek
- Autíčka
- ↳ Omega
- ↳ Omega A
- ↳ Omega B
- ↳ Astra
- ↳ Astra F
- ↳ Astra G
- ↳ Astra H
- ↳ Astra J
- ↳ Astra K
- ↳ Corsa
- ↳ Corsa A
- ↳ Corsa B
- ↳ Corsa C
- ↳ Corsa D
- ↳ Corsa E
- ↳ Corsa OPC
- ↳ Vectra
- ↳ Vectra A
- ↳ Vectra B
- ↳ Vectra C
- ↳ Zafira
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer C
- ↳ A jiné letadla ...
- ↳ Škoda
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Oktavia
- ↳ Fabie
- ↳ Felicie
- ↳ Favorit
- ↳ Citroën
- ↳ Insignia
- ↳ Insignia A
- ↳ Insignia B
- ↳ Adam
- ↳ Adam
- ↳ Agila
- ↳ Agila A
- ↳ Agila B
- ↳ Ampera
- ↳ Ampera
- ↳ Antara
- ↳ Antara
- ↳ Campo
- ↳ Campo
- ↳ Cascada
- ↳ Cascada
- ↳ Combo
- ↳ Opel Kadett E Combo
- ↳ Combo B
- ↳ Combo C
- ↳ Combo D
- ↳ Combo E
- ↳ Crossland X
- ↳ Crossland X
- ↳ Frontera
- ↳ Frontera A
- ↳ Frontera B
- ↳ Frontera Sport RS
- ↳ Grandland X
- ↳ Grandland X
- ↳ Meriva
- ↳ Meriva A
- ↳ Meriva B
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka X
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey RS
- ↳ Movano
- ↳ Movano A
- ↳ Movano B
- ↳ Signum
- ↳ Signum
- ↳ Tigra
- ↳ Tigra A
- ↳ Tigra TwinTop
- ↳ Vivaro
- ↳ Vivaro A
- ↳ Vivaro B
- ↳ Vivaro C
- ↳ Ascona
- ↳ Ascona A
- ↳ Ascona B
- ↳ Ascona C
- ↳ Calibra
- ↳ Calibra
- ↳ Kadett
- ↳ Kadett I
- ↳ Kadett A
- ↳ Kadett B
- ↳ Kadett C
- ↳ Kadett D
- ↳ Kadett E
- ↳ Manta
- ↳ Manta A
- ↳ Manta B
- ↳ Monza
- ↳ Monza A1
- ↳ Monza A2
- ↳ Rekord
- ↳ Olympia Rekord
- ↳ Rekord P I
- ↳ Rekord P II
- ↳ Rekord A
- ↳ Rekord B
- ↳ Rekord C
- ↳ Rekord D
- ↳ Rekord E
- ↳ Senator
- ↳ Senator A
- ↳ Senator B
- ↳ Sintra
- ↳ Sintra
- ↳ Speedster
- ↳ Speedster