najedem si na nájezdy či zvednem přední část vozu tak abychom se pod ní vešli
ted povolíme výpustní šroub je v originálu na torxovej klíč pokud by se to někomu podařilo strhnout jako se to onehdá podařilo mě dá se vzít větší torx a naklepnout ho do zátky
poté co ho povolíme dáme pod něj nádobu a zátku ůplně vytočíme a dáme stranou
necháme vytéct starý olej na motoru povolíme zátku nalývacího otvoru at nám olej lépe vytéká
ted povolíme sponu na hadici viz foto
a hadici stáhnem abychom se dostali k víku domku s olejovým filtrem
na víko nasadíme 36ku oříšek a víko povolíme - pokud by nebyl oříšek po ruce tak se to dá povolit plochým klíčem a sykovkama viz foto
vytáhnem víko na kterém je nasazen filtr ten sundáme zahodíme
otřem to hadrem od oleje a vyměníme obě těsnící gumičky za nové-sou součástí nového olejového filtru viz foto
poté dáme nový filtr a celý tento komplet našroubujem zpět do domku na motoru a s citem utáhneme
ted mrknem jestli už vytekl všechen starý olej pokud ano našroubujem a utáhnem zpět zátku na vaně motoru
a když už pod tím ležíme tak našroubujem i plastový dekl pod motor
ted už nám jen zbejvá nalít novej olej-já nalil asi 3,5L
pak natočil na chvilku motor aby si to natáhlo olej
a poté to schodil s nájezdů a olej dolil asi na střed měrky
jak sem psal pokud by někdo strhnul ten torx na zátce má 2 možnosti bud sehnat novou zátku nebo na tu starou navařit matku bud na 17ku či 19ku klíč
pokud budete navařovat matku je třeba nejdřív s druhé strany si vyloupnout ten těsnící O kroužek abyste si ho nezničili
pokud byste měnili olej v zimě je dobré si motor nejdřív truchu ohřát aby byl olej řidší a lépe vytékal :idea: :thumb:
poté odšroubujem spodní plastovej dekl pod motorem abychom se dostali k výpustnímu šroubu na vaně motoru
připravíme si nákou aspon 6L nádobu na vyjetej olej Výměna oleje opel vectra 2l DTH
Moderátor: Moderátor návodů
Přejít na
- Autoservisy, kterým se obloukem vyhýbat
- Návody - Manuály - Technika
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Technický koutek
- Autíčka
- ↳ Omega
- ↳ Omega A
- ↳ Omega B
- ↳ Astra
- ↳ Astra F
- ↳ Astra G
- ↳ Astra H
- ↳ Astra J
- ↳ Astra K
- ↳ Corsa
- ↳ Corsa A
- ↳ Corsa B
- ↳ Corsa C
- ↳ Corsa D
- ↳ Corsa E
- ↳ Corsa OPC
- ↳ Vectra
- ↳ Vectra A
- ↳ Vectra B
- ↳ Vectra C
- ↳ Zafira
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer C
- ↳ A jiné letadla ...
- ↳ Škoda
- ↳ Návody
- ↳ Manuály
- ↳ Oktavia
- ↳ Fabie
- ↳ Felicie
- ↳ Favorit
- ↳ Citroën
- ↳ Insignia
- ↳ Insignia A
- ↳ Insignia B
- ↳ Adam
- ↳ Adam
- ↳ Agila
- ↳ Agila A
- ↳ Agila B
- ↳ Ampera
- ↳ Ampera
- ↳ Antara
- ↳ Antara
- ↳ Campo
- ↳ Campo
- ↳ Cascada
- ↳ Cascada
- ↳ Combo
- ↳ Opel Kadett E Combo
- ↳ Combo B
- ↳ Combo C
- ↳ Combo D
- ↳ Combo E
- ↳ Crossland X
- ↳ Crossland X
- ↳ Frontera
- ↳ Frontera A
- ↳ Frontera B
- ↳ Frontera Sport RS
- ↳ Grandland X
- ↳ Grandland X
- ↳ Meriva
- ↳ Meriva A
- ↳ Meriva B
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka
- ↳ Mokka X
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey
- ↳ Monterey RS
- ↳ Movano
- ↳ Movano A
- ↳ Movano B
- ↳ Signum
- ↳ Signum
- ↳ Tigra
- ↳ Tigra A
- ↳ Tigra TwinTop
- ↳ Vivaro
- ↳ Vivaro A
- ↳ Vivaro B
- ↳ Vivaro C
- ↳ Ascona
- ↳ Ascona A
- ↳ Ascona B
- ↳ Ascona C
- ↳ Calibra
- ↳ Calibra
- ↳ Kadett
- ↳ Kadett I
- ↳ Kadett A
- ↳ Kadett B
- ↳ Kadett C
- ↳ Kadett D
- ↳ Kadett E
- ↳ Manta
- ↳ Manta A
- ↳ Manta B
- ↳ Monza
- ↳ Monza A1
- ↳ Monza A2
- ↳ Rekord
- ↳ Olympia Rekord
- ↳ Rekord P I
- ↳ Rekord P II
- ↳ Rekord A
- ↳ Rekord B
- ↳ Rekord C
- ↳ Rekord D
- ↳ Rekord E
- ↳ Senator
- ↳ Senator A
- ↳ Senator B
- ↳ Sintra
- ↳ Sintra
- ↳ Speedster
- ↳ Speedster