Výměna oleje opel vectra 2l DTH
Napsal: pon 25. úno 2019 21:25:48
najedem si na nájezdy či zvednem přední část vozu tak abychom se pod ní vešli
ted povolíme výpustní šroub je v originálu na torxovej klíč pokud by se to někomu podařilo strhnout jako se to onehdá podařilo mě dá se vzít větší torx a naklepnout ho do zátky
poté co ho povolíme dáme pod něj nádobu a zátku ůplně vytočíme a dáme stranou
necháme vytéct starý olej na motoru povolíme zátku nalývacího otvoru at nám olej lépe vytéká ted povolíme sponu na hadici viz foto a hadici stáhnem abychom se dostali k víku domku s olejovým filtrem na víko nasadíme 36ku oříšek a víko povolíme - pokud by nebyl oříšek po ruce tak se to dá povolit plochým klíčem a sykovkama viz foto vytáhnem víko na kterém je nasazen filtr ten sundáme zahodíme otřem to hadrem od oleje a vyměníme obě těsnící gumičky za nové-sou součástí nového olejového filtru viz foto poté dáme nový filtr a celý tento komplet našroubujem zpět do domku na motoru a s citem utáhneme ted mrknem jestli už vytekl všechen starý olej pokud ano našroubujem a utáhnem zpět zátku na vaně motoru
a když už pod tím ležíme tak našroubujem i plastový dekl pod motor
ted už nám jen zbejvá nalít novej olej-já nalil asi 3,5L pak natočil na chvilku motor aby si to natáhlo olej
a poté to schodil s nájezdů a olej dolil asi na střed měrky
jak sem psal pokud by někdo strhnul ten torx na zátce má 2 možnosti bud sehnat novou zátku nebo na tu starou navařit matku bud na 17ku či 19ku klíč pokud budete navařovat matku je třeba nejdřív s druhé strany si vyloupnout ten těsnící O kroužek abyste si ho nezničili pokud byste měnili olej v zimě je dobré si motor nejdřív truchu ohřát aby byl olej řidší a lépe vytékal :idea: :thumb:
poté odšroubujem spodní plastovej dekl pod motorem abychom se dostali k výpustnímu šroubu na vaně motoru
připravíme si nákou aspon 6L nádobu na vyjetej olej ted povolíme výpustní šroub je v originálu na torxovej klíč pokud by se to někomu podařilo strhnout jako se to onehdá podařilo mě dá se vzít větší torx a naklepnout ho do zátky
poté co ho povolíme dáme pod něj nádobu a zátku ůplně vytočíme a dáme stranou
necháme vytéct starý olej na motoru povolíme zátku nalývacího otvoru at nám olej lépe vytéká ted povolíme sponu na hadici viz foto a hadici stáhnem abychom se dostali k víku domku s olejovým filtrem na víko nasadíme 36ku oříšek a víko povolíme - pokud by nebyl oříšek po ruce tak se to dá povolit plochým klíčem a sykovkama viz foto vytáhnem víko na kterém je nasazen filtr ten sundáme zahodíme otřem to hadrem od oleje a vyměníme obě těsnící gumičky za nové-sou součástí nového olejového filtru viz foto poté dáme nový filtr a celý tento komplet našroubujem zpět do domku na motoru a s citem utáhneme ted mrknem jestli už vytekl všechen starý olej pokud ano našroubujem a utáhnem zpět zátku na vaně motoru
a když už pod tím ležíme tak našroubujem i plastový dekl pod motor
ted už nám jen zbejvá nalít novej olej-já nalil asi 3,5L pak natočil na chvilku motor aby si to natáhlo olej
a poté to schodil s nájezdů a olej dolil asi na střed měrky
jak sem psal pokud by někdo strhnul ten torx na zátce má 2 možnosti bud sehnat novou zátku nebo na tu starou navařit matku bud na 17ku či 19ku klíč pokud budete navařovat matku je třeba nejdřív s druhé strany si vyloupnout ten těsnící O kroužek abyste si ho nezničili pokud byste měnili olej v zimě je dobré si motor nejdřív truchu ohřát aby byl olej řidší a lépe vytékal :idea: :thumb: